تولید قفسه بندی انبار و قفسه های فروشگاهی

قفسه بندی انبار

در قدیم کارخانه جات قسمت قابل توجهی از فضای خود را برای انبار کردن و نگهداری کالاها و تولیدات خود اختصاص می دادند ، این کار علاوه بر این که فضای زیادی را اشغال می کرد باعث آن می شد که هزینه های زیادی هم از نظر مالی و هم از نظر زمانی داشته باشند . امروزه با مجهز کردن فضای انبار های صنعتی و تولیدی به قفسه بندی انبار می توان به راحتی نظم و هماهنگی در انبارها ایجاد نمود.

با چیدمان درست که به کمک قفسه بندی امکان پذیر است حتی تاریخ مصرف محصولات به ترتیب می تواند باشد تا از خراب شدن ان ها به علت چیدمان نادرست و در دید نبودن تاریخ انقضا جلوگیری شود. همچنین قفسه بندی انبار باعث می گردد از نفود آب و یا نم کشیدن اجسام از کف انباری جلوگیری کنیم.

مزایای قفسه بندی انبار

تجهیز کردن انبار به قفسه بندی می تواند مزایای زیادی داشته باشه که در ذیل به آن ها می پردازیم:

صرفه جویی در فضا

در گذشته کارخانه جات و تولیدی ها فضای بسیار زیادی را به انبار اختصاص می دادند که کالا ها را بر روی هم چیده و در آن نگهداری می کردند و مستلزم این بود که زمین بزرگی را خریداری کرده و تبدیل به انبار نمایند ، امروزه با تجهیز کردن انبار به قفسه بندی ها از نظر مالی صرفه جویی در میزان فضای انبار صورت می گیرد.

جلوگیری از آسیب به کالاها

در گذشته کالا ها در انبار بر روی یکدیگر قرار می گرفت و موجب آسیب به آن ها می گردید ولی با استفاده از قفسه بندی انبار علاوه بر نظم از آسیب له شدن ، شکستگی ، خیس شدن ، نم کشیدن و.... نیز جلوگیری می گردد.

نظم و ترتیب در انبار

اگر جعبه ها روی هم چیده شوند تا تعداد مشخصی را می توان بر روی هم قرار داد و کنار هم گذاشت در این صورت کل کف زمین انبار پر می گردد و رفت و آمد سخت شده، همچنین نظم از بین می رود ولی با استفاده از قفسه بندی انبار می توان کالا ها را با استفاده از  الویت بندی هایی مانند تاریخ انقضا ، وزن ، الزام برای دردسترس بودن و ... چیدمان نمود و کف انبار برای رفت و آمد و برداشتن اقلام خالی شده و کار سرعت بیشتری به خود می گیرد.

قفسه های فروشگاهی

منشاء استفاده از قفسه برای فروشگاه ها و هایپر ها به گذشته بر می گردد به صورتی که واحد های فروش کالا در اندازه های کوچکی بودند و به جای قفسه های امروزی با ایجاد طبقه هایی از چوب و فلز و نصب آن ها بر روی دیوار اجناس و کالا ها را در دید مشتریان قرار می دادند ، در حال حاضر به علت تقاضای بیش تر و رشد جمعیت واحد های فروش گسترش یافته و به فروشگاه های بزرگ و هایپر تبدیل گردیدکه این امر باعث احتیاج به قفسه های فروشگاهی بزرگ برای آن ها شده است .

قفسه های فروشگاهی باعث زیبایی فروشگاه ها ، منظم شدن چیدمان ، صرفه جویی در وقت مشتری و راندمان بالای فروش می گردد. همچنین با استفاده از قفسه های فروشگاهی از آسیب رسیدن به اقلام نیز جلوگیری می گردد. با سرمایه گذاری دقیق بر روی قفسه فروشگاهی می توانید یک فضای آرام و منظم را در اختیار خود و خریدارانتان قرار دهید و نیز در تمیز ماندن محیط فروشگاهی خود موثر واقع شوید.

انواع قفسه های فروشگاهی

قفسه های فروشگاهی دیواری

همان طور که از نام آن پیداست این قفسه ها بر روی دیوار نصب می گردد و در دسته پیچ و مهره ای می باشد این قفسه ها درگوشه های فروشگاه بر روی دیوار ها نصب می گردد و بنا بر جنسی که دارن برای کالاهای مختلف مورد استفاده می باشد اما برای کالا های بسیار سنگین و حجیم مناسب نمی باشد.

قفسه های فروشگاهی دو طرفه

در این قفسه های توان در هر دو طرف اجناس و کالا ها را چید و به صورت راهرویی مشتریان می توانند اطراف آن حرکت کرده و کالای مورد نظر خود را دریافت نماید همچنین تعداد طبقات و اندازه طبقات بنا بر کالای موردنظر برای فروش قابل تغییر بوده و می توان برای کالاهای سنگین و حجیم از آن استفاده نمود.

قفسه های فروشگاهی  خود ایستا

این قفسه ها احتیاجی به نصب بر روی دیوار را ندارند و طبقات آن بر روی دیواره و بازوهای خود قفسه ها نصب می گردد و به راحتی می توان آن را درپشت کانتر فروش و یا گوشه های فروشگاه قرار داد. یکی از محاسن این قفسه های فروشگاهی قرار گرفتن در پشت کانتر فروش می باشد که باعث می گردد فروشنده به راحتی به اجناس دسترسی داشته باشد.

قفسه های فروشگاهی گرد

در این نوع قفسه های فروشگاهی احتیاج نیست بر روی دیوار و یا جای خاصی در نظر گرفت این قفسه ها به راحی در بین دیگر قفسه بندی ها و یا در وسط فروشگاه و همچنین نزدیک صندوق فروش قابل جای گذاری است. از این دسته از قفسه های فروشگاهی برای اقلام جدید ، تخفیف خورده و یا اجناسی که قرار است به چشم مشتری بیایند استفاده می گردد.

شرکت قفسه سازان با استفاده از بهترین متریال و به کار گیری دانش روز دنیا در جهت ایمن و مستحکم ساختن قفسه بندی مورد نیاز مشتریان همراه با کارشناسان و مشاورین خودآماده ارائه خدمات هر چه بهتر به شما صاحبین مشاغل می باشد.